Monday, August 12, 2013

Banyak Kuda Laut Berenang Mengejar RM Di ELKEN.?

Mengapa perlu buat bisnes? ada dua Faktor utama 1) Kos sara hidup semakin meningkat tahun demi tahun. 2) Sekarang Gaji RM3000 sebulan boleh dikatakan miskin dan masih tidak mencukupi. ada 3 sebab kenapa perlu berniaga? Dalam kitab Al-Quran ada menyatakan bahawa 9 daripada 10 sumber pintu rezeki adalah daripada berniaga. Nabi Muhammad S.A.W sendiri ketika hayatnya adalah antara peniaga yang mahsyur ketika zamannya. Kedua untuk menentukan takdir hidup, kalau kita bekerja makan gaji , takdir kita dipegang oleh majikan kita. Selagi kita hidup makan gaji selagi itulah kita tidak boleh lari daripada takdir yang telah ditentukan oleh orang lain.Ketiga untuk menikmati kehidupan bukan hanya sekadar meneruskan kehidupan. Hanya orang yang menjalankan perniagaan sahaja yang dapat menikmati kehidupan.Sebab kalau kita menjalankan perniagaan, masa kerja adalah ditentukan oleh kita sendiri. Berapa banyak pendapatan yang ingin kita perolehi juga bergantung pada diri kita juga. Dari segi kebebasan masa kita sudah menang berbanding orang-orang yang makan gaji.Malah yang paling penting sekali adalah saat-saat bersama keluarga yang tersayang dapat diluangkan bersama. Fenomena sekarang , kadar pengganguran dikalangan graduan semakin meningkat. Tahun demi tahun kadar penggangguran semakin meningkat. Kerajaan menggalakkan para graduan yang telah tamat pengajian untuk bekerja sendiri sebagai langkah untuk mengurangkan kadar pengganguran ini. Salah satu cara untuk membantu usaha kerajaan ini adalah memulakan perniagaan sendiri. Namun apakah perniagaan yang sesuai dengan pengalaman serta modal bagi seorang graduan yang baru sahaja tamat pengajian? Perniagaan berasaskan pembinaan rangkaian adalah di galakkan. Terutamanya bagi golongan muda yang baru sahaja tamat pengajian mereka.Hal ini kerana modal yang rendah, risiko yang rendah , namun terbukti dapat memberikan pulangan yang lumayan serta dapat mencapai impian dengan cepat berbanding kita bekerja makan gaji dengan orang lain. ELKEN adalah pilihan yang tepat untuk merelisiasikan impian anda. Kenapa ELKEN? ELKEN adalah salah satu syarikat jualan langsung yang kukuh sudah 15 tahun bertapak di Malaysia. ELKEN sudah melahirkan ramai jutawan dan sekaligus merelisiasikan impian mereka. Salah satu syarikat yang berkerjasama dengan AEON CREDIT EXPRESS . Apa itu AEON? AEON adalah salah satu syarikat daripada Jepun yang memberikan kemudahan pembayaran ansuran mudah. Jusco adalah salah satu syarikat di bawahnya. Oleh kerana kekukuhan syarikat ELKEN , AEON telah menjalinkan kerjasama dengan ELKEN maka lahirlah satu formula rahsia kejayaan para jutawan ELKEN yang di panggil sebagai CBP ( CROWN BUSINESS PLAN) .
1 Tahun kerja belum tentu dapat kumpul begitu banyak. Kalau buat dalam 70% sahaja masih ada RM 97291.60 , so? macammana pula kalau yang buat 50% sahaja? RM69,494.00?? memang terlompat terus kalau dapat. Okeh lah paling malas pun 1% buat , RM 13,898.80? tiada yang mustahil. Hanya dua sahaja kata kunci untuk berjaya. Percaya dan Ikut sahaja, ikut sistem pendidikan yang di sediakan. Ramai yang telah berjaya dan merelisiasikan impian mereka. Its time to change! its time to make it real. Make your dream came true. Call/SMS Now 010-4361249 - JEHA ..Ada ELKEN boleh buat duit!

Dari Kuda Laut Transform ke CBP Elken?

Entri kali ini saya nak sharing dengan anda kehebatan Corset DX ELYSYLE (atau lebih dikenali sebagai baju magik di ELKEN)... Setiap set pakaian dalam asas DX dijahit secara teliti daripada 189 keping fabrik berpotongan khusus di bawah kepakaran 81 orang penjahit berpengalaman dengan menggunakan 156 proses jahitan yang berbeza. Reka bentuk ergonomiknya MENGANGKAT, MENGUNCI dan MENGEKALKAN kedudukan lemak pada badan, memberikan pemakai bentuk badan yang diidamkan serta ideal....Haaaaa....tengok tu betapa telitinya proses penghasilan DX ni sebab tu korset ni sangat selesa untuk digunakan....Cuba perhatikan gambar-gambar ini..
Jadi kepada wanita-wanita di luar sana yang mengalami masalah gemuk atau kurus dan tidak kelihatan menarik... Inilah korset yang sangat sesuai untuk anda gunakan dan dimiliki bagi mendapatkan badan yang lebih cantik, montok dan menarik ... Jadi pesanan buat anda semua jangan takut untuk melabur pada satu produk yang memang betul-betul bermanfaat dan baik untuk kesihatan dan diri anda...=) Tahukah anda?? Dengan ELYSYLE DX LINGERIE tiada istilah Beauty is Pain Mari saya terangkan 4 keunikan Elysyle DX Lingerie yang saya berani jamin akan memberi keselesaan dan kesan yang menakjubkan kepada anda. Apakah ciri-ciri itu? 1. Reka bentuk Egornomik 2. Bahan buatan yang bermutu tinggi dan Rekaan yang elegan 3. Kesan yang menakjubkan 4. Mutu terjamin Reka Bentuk Ergonomik Elysyle Dx Lingerie dihasilkan melalui kajian yang dijalankan oleh pakar baju dalam dari Universiti Toyoma, Jepun. Dengan menggunakan : a) Teknologi Pengimbas Badan 3-dimensi. 100 titik perincian tubuh dikenal pasti untuk mendapat ukuran 3-dimensi tubuh manusia (200 wanita telah diukur untuk mendapatkan pelbagai saiz) b) Teknologi Pengukur Tekanan Badan Mengukur tekanan yang dapat ditampung oleh setiap bahagian badan untuk menentukan : • Komposisi fabrik • Kedudukan net kuasa • Kedudukan tetulang Ini bagi memperolehi reka bentuk yang selesa untuk setiap jenis badan. c) Teknologi Rekaan menggunakan bantuan komputer Bagi mengelakkan ralat dalam ukuran. Rekaan dilakukan dengan bantuan komputer. Pemotongan juga dilakukan dengan komputer. Jadi semua pemotongan adalah tepat, cepat dan tiada ralat. Dijahit oleh juru jahit yang mahir.Bahan buatan yang bermutu tinggi dan Rekaan yang elegan Menggunakan kain kapas campuran 3 dalam 1 yang bermutu tinggi iaitu : • Nilon yang bertindak Lembut pada kulit • Poliuretane serat elastik yang bersifat kenyal • Kapas Mesir yang bermutu tinggi membalut serat elastik dan menambahkan keselesaan. Menggunakan komposisi fabrik yang berlainan bagi menambahkan keberkesanan untuk menolak, mengunci dan mengekalkan lemak. Seperti yang kita tahu kain kapas sememangnya antara fabrik yang paling selesa. Rekaan renda yang dinamik dengan menggunakan bunga Clematis sebagai corak utama yang melambangkan kecantikan dalaman, sifat bangsawan dan sifat keanggunan. Selain itu dari segi warna pula, warna perang keemasan digunakan yang melambangkan sifat keanggunan. Biasa orang cakap, kalau pakaian dalam kita mempunyai corak yang cantik secara tidak langsung akan membangkitkan keyakinan dalam diri seseorang. Walaupun orang tak tahu apa yang kita pakai tapi diri sendiri tahu kan? Itu yang membuatkan kita rasa yakin dan bersemangat. Kesan Menakjubkan Elysyle Dx Lingerie menggunakan konsep menolak, mengunci dan mengekalkan lemak. Jadi kesannya dapat dilihat serta merta untuk mengangkat bahagian badan yang melenduh, membulatkan bahagian yang leper dan membentuk bahagian yang mengeleber. Manakala kesan yang paling nyata dan ketara akan dilihat dalam masa 3-6 bulan jika si pemakai rajin memakainya setiap hari. Mutu Terjamin Pengilang Jepun yang berpengalaman yang ditubuhkan sejak 1979. Mempunyai 30 tahun pengalaman dalam pengajian & perkembangan dalam mereka bentuk pakaian dalam. Mempunyai sijil sistem pengurusan mutu ISO 9001. Harga bergantung kepada package yang ingin di beli. Terdapat beberapa package yang ada bergantung kepada set yang ingin dibeli. Bayaran bulanan serendah RM190 sebulan. Boleh memohon kredit daripada AEON credit dan semua kad kredit diterima. KAEDAH BAYARAN 1. Tunai 2. Cara Bayaran Mudah AEON (Ansuran) Kadar faedah bulanan yang menarik. Ansuran fleksibel sehingga 36 bulan. 100% biayaan kewangan. Tidak memerlukan penjamin. Kaedah pembayaran semula yang tidak membebankan. Anda perlu sediakan: 1. 1 Photostat I/C (bahagian depan dan belakang) 2. 1 bulan Pay Slip (yang paling latest) 3. 1 bulan Bank statement bagi akaun yang aktif (yang paling latest)untuk proses pembayaran balik. Easy Payment Kad Kredit (12-24 Bulan) Bayaran dengan menggunakan Kad Kredit. (CIMB, EON, PUBLIC , MAYBANK, RHB , HONG LEONG, CITIBANK, OCBC, STANDARD CHARTERED, AMBANK, ALLIANCE, BANK ISLAM) Sila hubungi; Call/Sms: 010-4361249 (JEHA)

Sunday, July 19, 2009

Keunikannya

Ternyata kuda tidak hanya terdapat di darat. Di laut pun ada kuda. Teman-teman ada yang tahu…? Ya betul, namanya “kuda laut”. Kuda laut termasuk dalam jenis ikan, dan bernafas dengan insang. Ukuran mereka bervariasi dari sekitar 4 sampai 30 sentimeter (1,6 sampai 11,8 inci) dan mereka biasanya tinggal sepanjang pantai, di antara ganggang laut dan tumbuhan lainnya. Semacam baju zirah dari tulang melindungi mereka dari segala jenis bahaya. Baju zirah ini begitu kuatnya sehingga Anda tidak mungkin menghancurkan kuda laut yang sudah mati dan mengering dengan hanya menggunakan tangan.
Kuda laut tidak pernah berenang jauh-jauh dari karang, karena untuk menghindarkan diri dari bahaya. Ia sering berdiam diri dan menambatkan ekornya pada karang-karang atau celah bebatuan. Makanan kesukaan kuda laut adalah udang-udang kecil. Bisanya hanya berenang perlahan-lahan dalam posisi berdiri.
Kuda laut memiliki mata yang unik. Masing-masing mata kuda laut bisa melihat dua buah benda yang berbeda pada waktu yang bersamaan. Tubuhnya indah berwarna-warni (merah, kuning, hijau, dan hitam) namun bisa berubah sesuai dengan banyak sedikitnya sinar matahari yang menyinari tubuhnya, atau tergantung dengan keadaan tubuhnya sendiri.
Cara berenang kuda laut
Cara berenang kuda laut juga dipengaruhi oleh sistem yang sangat khusus. Kuda laut bergerak naik-turun di dalam air dengan cara mengubah isi udara dalam kantung renangnya. Jika kantung renang ini rusak dan kehilangan sedikit udara, kuda laut tenggelam ke dasar laut. Kecelakaan yang sedemikian menyebabkan matinya kuda laut. Di sini, ada hal sangat penting yang tidak boleh dilewatkan. Jumlah udara di dalam kantung renang telah ditetapkan secara amat teliti.
Oleh sebab itulah, perubahan yang sangat tipis dapat menyebabkan kematian makhluk tersebut. Keseimbangan yang peka ini menunjukkan sesuatu yang sangat penting. Kuda laut dapat bertahan hanya jika keseimbangan ini terjaga. Dengan kata lain, kuda laut dapat bertahan hidup karena telah dilengkapi dengan sistem ini saat pertama muncul di dunia. Situasi ini menunjukkan kepada kita bahwa kuda laut tidak akan mungkin memperoleh karakteristik mereka seiring dengan berjalannya waktu, yaitu, kuda laut bukan produk evolusi sebagaimana diklaim oleh para evolusionis.
Kuda laut jantan hamil
Kuda laut adalah satu-satunya hewan di dunia dimana jenis jantannyalah yang hamil. Tetapi bukan berarti yang jantan yang memproduksi telur. Namun, telur tersebut tetap dihasilkan oleh betina. Tapi disimpan oleh yang jantan dalam perutnya untuk dibuahi dan dijaga antara 10 hari hingga 6 minggu hingga telur menetas. Kemudian kuda laut dilahirkan bapaknya, dalam arti lain telur-telur yang dihasilkan ibu kuda laut dipindahkan ke kantung perut sang bapak sekitar tiga mingu telur-telur kuda laut yang jumlahnya ratusan akan tinggal dalam perut sang bapak.
Pada minggu ketiga satu persatu kuda laut-kuda laut kecil akan lahir dan tumbuh dewasa menjadi kuda laut-kuda laut yang cantik. Kuda Laut jantan memerlukan waktu sekitar 30 menit untuk melahirkan anak-anaknya. Dalam sekali melahirkan, dapat mencapai jumlah 15 hingga seribu ekor, tergantung pada jenisnya.
Kuda Laut memiliki 50 jenis berbeda di dunia. Setelah melepaskan Kuda Laut-Kuda Laut kecil, pejantan akan segera siap menyimpan telur lagi. Bayi-bayi Kuda Laut terlihat sangat mirip dengan induknya, kecuali dalam hal ukuran. Dan yang lebih menarik lagi, mereka akan mampu mencari makan sendiri setelah dilahirkan.
Keunikan lainnya, kuda laut adalah pasangan yang setia. Kebanyakan spesies dari Kuda Laut dikenal merupakan pasangan sehidup semati. Mereka hanya akan kawin dengan pasangannya. Hal ini merupakan sesuatu yang jarang terjadi di dalam dunia ikan.
Kuda Laut merupakan hewan yang lugu tetapi banyak memiliki keunikan-keunikan di banding dengan hewan lainnya. Itulah bukti bahwa Sang Pencipta telah menciptakan makhluknya dengan sempurna dan memiliki keunikan masing-masing.

http://devoav1997.blog.com

Khasiat Kuda Laut

-Meningkatkan kerja organ ginjal,
-melancarkan peredaran darah,
-mengatasi disfungsi ereksi pada pria, dan
-meningkatkan jumlah sperma

http://www.unitynetwork-intl.com

Intro

Kuda laut adalah jenis ikan yang hidup di laut dari genus Hippocampus dan famili Syngnathidae. Hewan dengan ukuran yang bervariasi antara 16 mm (untuk spesies Hippocampus denise) sampai 35 cm ini dapat ditemukan di perairan tropis dan menengah di seluruh dunia. Kuda laut merupakan satu-satunya spesies yang jantannya dapat hamil.
Sirip dorsal pada kuda laut terletak pada bagian bawah sedangkan sirip pektoralnya terletak pada bagian kepala, di dekat insang. Beberapa spesies kuda laut berwarna transparan sebagian, sehingga tidak mudah terlihat.
Populasi kuda laut terancam karena penangkapan yang berlebihan. Kuda laut dimanfaatkan pada herbologi tradisional Tiongkok dan sebanyak 20 juta kuda laut telah ditangkap setiap tahunnya untuk keperluan ini. Impor ekspor kuda laut diatur dalam CITES sejak 15 Mei 2004